tisdag, juni 27, 2006

Först ut - presentation

Så här som första inlägget i min blogg kan väl en introduktion vara på sin plats. Föddes en januarieftermiddag 1974. Hade bråttom på den tiden - tittade ut 6 veckor för tidigt.
Uppväxttiden var bra i lilla lugna Anderstorp. Började skolan och kom i en bra klass. Denna och vissa klasskompisar har kommit att prägla mitt liv hittills. Hasse Bengtsson presenterade Depeche Mode för mig och även lite annan synth som jag fastnade för. Och generellt sett - visst var all musik bättre på 80talet! Klasskompisarna började träna handboll och jag hängde med. Var väl aldrig någon riktig stjärna som högerhänt högerkant och efter många år la jag av som förstaårsjunior. Men efter något års uppehåll började jag som ungdomstränare och det blev ungdomskommitté och huvudstyrelse, hemsidearbete och matcharrangemang som speaker och DJ.

Förutom detta då, vem är jag då? Tja, singelkille med ganska begränsad bekantskapskrets. Familj, ett fåtal bra vänner, arbetskamrater och folk från handbollen står mig närmst. Riktigt lycklig är jag när jag står längst fram på en konsert och något riktigt bra band spelar. Stökig, varm och trång klubbspelning eller stor arenakonsert spelar mindre roll. Vanlig "utekväll" med kompisarna på dansgolvet är också kanon. Men jag gillar inte enbart att "gå ut" - en hemmakväll går lika bra också.

Tack vare mitt musikintresse har jag även varit DJ på olika tillställningar. Mest företags- och födelsedagsfester men åndå. Från att ha börjat släpa med mig cdspelare och väskor med skivor så är jag numera helt digitaliserad med hjälp av min laptop och diverse mjukvara. Vet inte om det är en typisk "kill-sak" men visst är det roligt med prylar. Datorer, Platt-Tv och Inspelningsbardvdspelare har det blivit på sistone. Senaste prylinköpet är min Ipod som jag håller på att fylla med musik. Men mer om detta senare...

Inga kommentarer: